Skip to content

Masa mięśniowa

Budowa masy mięśniowej może przysparzać problemów zwłaszcza bardzo szczupłym mężczyznom, którzy szybką przemianę materii odziedziczyli w genach. Osoby takie, pomimo dużej ilości przyjmowanego pokarmu nie mogą poszczycić się dobrze zbudowaną sylwetką. Warto w takim przypadku odwiedzić lekarza, aby upewnić się, że szczupła sylwetka to wynik genów, a nie na przykład jakiejś infekcji pasożytniczej toczącej się w przewodzie pokarmowym. Aby zwiększyć masę mięśniową organizmu należy na nowo skomponować dietę – w posiłkach regularnie spożywanych co około trzy godziny powinno dominować białko. Oprócz dobrego jadłospisu warto zainwestować również w karnet na siłownię – masa mięśniowa najlepiej rośnie podczas intensywnych treningów na siłowni ze sztangą. Osoby początkujące nie powinny jednak przesadzać na początek ani z intensywnością treningów ani z ich ilością. Na początek wystarczą dwa lub trzy treningi w ciągu tygodnia – od ich ilości ważniejsza jest regularność i precyzja wykonywanych ćwiczeń.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Warte uwagi