Skip to content

Plan treningowy na siłę

Plan treningowy na siłę to bardzo pracochłonny okres treningu. W tym czasie pracujemy z ciężarami, które są w granicach indywidualnych rekordów. Zanim zdecydujemy się rozpocząć ten etap warto wiedzieć o pewnych podstawowych rzeczach. Nie warto wchodzić w trening siłowy w pierwszym etapie pracy na siłowni. Mniej więcej w pierwszym roku chodzenia na siła wzrasta w naturalny sposób podczas ogólnego treningu. Druga sprawa jest fakt, że praca z dużymi ciężarami wymaga odpowiedniej techniki. Nieprawidłowe dźwiganie ciężarów to najkrótsza droga do kontuzji. Trening siłowy uwzględnia krótkie serie ( od 8 do 1 powtórzeń) z obciążaniami sięgającym życiowych rekordów. W przypadku wykonywania serii negatywnych, które polegają tylko na opuszczaniu balastu siła własnych mięśni można pracować z obciążaniami przekraczającymi 100% własnych możliwości. Obowiązkowo trzeba pamiętać o zabezpieczeniach takich jak pas kulturystyczny i stabilizatory stawów. Obowiązkowym punktem treningu jest rozciąganie, którego po sesji z ciężarami pominąć nie można.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Warte uwagi